Etiketter

måndag 31 mars 2014

Resultatet för miljö arbetet

Under tre veckor har jag jobbat med att få min familj att ta mer korta duscher än att bada.

Min pappa gick från att bada dagligen till att minst duscha tre gånger på ett ungefär.  Han har dragit ner på sina bad.

Min syster badade två gånger i veckan, lite mer kanske. Hon gjorde så att hälften duschade hon, hälften badade hon.

Min mamma har alltid duschat så jag har inte jobbat mycket med henne.

Man kan se att jag har påverkat min familj. De har börjat duscha mer, ibland har jag inte behövt säga till dem om det. Jag är väldigt nöjd med detta och glad att min familj var villiga att ändra på sig. Jag gav dem information om varför de borde duscha mindre och vilka fördelar det har. Det funkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar